Cum sa dublezi venitul siteului tau fara sa cresti numarul de vizitatori
Ai un magazin online sau un site de servicii online? Atunci cu siguranta ca te intereseaza cum poti creste veniturile afacerii tale. Cand se pune problema cresterii veniturilor obtinute dintr-un site, raspunsul la ordinea zilei este cresterea traficului, in special prin SEO (Search Engine Optimization) sau prin cumpararea de reclama. Totusi, dupa cum stie orice proprietar de site, cresterea traficului nu este lucru usor, si costul reclamelor poate creste foarte mult, foarte repede. Din fericire exista metode la indemana oricui, prin care poti creste substantial venitul obtinut din site-ul tau. Si rezultatele vor putea fi observate incepand de azi.
1. Perfectioneaza procesul de vanzare
Va trebui sa urmaresti exact calea vizitatorilor tai, din momentul in care cauta produsul tau, pana cand executa plata. Mai intai asigura-te ca folosesti un software pentru inregistrarea vizitelor, precum Google Analytics, Statcounter, sau GetClicky.
Apoi vezi cum ajung oamenii pe siteu-ul tau. E foarte important sa stii cum afla despre tine potentialii cumparatori.
Acest lucru determina “calitatea” traficului. Pune-ti intrebarea: “Vizitatorii siteului meu cauta activ sa cumpere o solutie pentru problema lor?”
Sunt trei tipuri de cautari pe internet:
- Divertisment. Filmulete, glume, poze. E foarte greu sa vinzi cuiva care cauta divertisment. Nu imposibil, dar foarte greu. Traficul se obtine usor, dar nu are calitate foarte buna
- Educational. Vizitatorii vor sa se intereseze, sa invete despre problema lor. De exemplu, cineva poate cauta informatii despre aparate foto, sau despre cum sa faca fotografii la concert. Aici te poti pozitiona ca o sursa de informatie pentru nisa ta.
- Cumparare. Aici vizitatorul este direct interesat sa plateasca pentru un produs, si cauta exact acel produs. Traficul nu este masiv, dar extrem de buna calitate, conversiile pentru astfel de trafic sunt cele mai mari.
2. Imbunatateste pagina de vanzare
Chiar daca ai un trafic bun pe site-ul tau, asta nu inseamna neaparat ca ai si vanzari bune.
Pagina de vanzare a produsului tau este extrem de importanta, iata cateva lucruri pe care trebuie neaparat sa le contina:
- Descrierea clara a produsului, ideal cu poze
- Testimoniale din partea clientilor
- Dovezi de siguranta, cum ar fi clienti cunoscuti care au folosit produsul (e un motiv pentru care Pepsi plateste milioane de dolari pentru ca Messi sa faca poza cu produsul lor. Nu trebuie sa faci astfel de cheltuieli, dar macar asigura-te ca ai sigle de siguranta, cum ar fi cele de la procesorul de plata)
- Garantii. Ce garantii oferi daca produsul tau nu este pe placul clientului? Cu cat mai bune garantiile cu atat mai mari vanzarile
3. Vorbeşte cu potentialii tai clienti
Cel mai rapid si eficient mod de a comunica cu potentialii clienti este sa instalezi o aplicatie pentru chat direct pe site-ul tau. Solutii sunt destule, recomandam Zopim, Olark sau UserEcho
Astfel vei putea raspunde la orice intrebari ale clientilor, chiar in momentul in care sunt pe siteul tau.
Alte metode de acomunica cu clientii sunt paginile de intrebari si raspunsuri (pe care le puteti imbunatati constant, pe masura ce primiti intrebari de la clienti), forumurile, si chiar telefonul. Prezenta numarului de telefon pe site este inca un simbol de incredere pentru utilizatorul dumneavoastra
4. Testeaza, testeaza, testeaza
Fiecare site este diferit, fiecare nişă are particularitatile ei. Doar testand continuu veti putea sa imbunatatiti rata de conversie a vizitatorilor dumneavoastra.
Un lucru este cert: cel mai rapid mod de a va creste vanzarile este sa rafinati procesul de conversie al traficului pe site-ul dumneavoastra.
Experienta este foarte importanta, si un expert in optimizarea vanzarilor va poate creste procentul de vanzari semnificativ. SBM Web va poate ajuta sa imbunatatiti procesul de vanzare online sau va poate ajuta sa imbunatatiti site-ul dumneavoatra folosind cele mai moderne practici de comert electronic. Contactati-ne acum pentru o estimare gratuita.