Marketing pe retele de socializare
Marketingul si retelele de socializare sunt interconectate si bineinteles ca lucreaza impreuna. Prin acestea oamenii interactioneaza unii cu altii si fac schimb de informatii privind brand-urile pe care le folosesc. In mod evident, au incredere mai mare in informatia pe care o primesc de la alti consumatori si prieteni, fata de informatia transmisa direct de brand-uri.
Aceasta este un tip de interactiune de zi cu zi care ii ajuta pe clienti sa construiasca o relatie cu brand-ul si, pe termen lung, au o mai mare incredere in acesta. Retelele de socializare sunt expresia relatiei amintite care creste prin intermediul interactiunilor zilnice. Prin marketing se extinde campul de bataie si motivele care faciliteaza cumpararea. Astfel se incearca sa se mentina si sa se amplifice aceste doua paliere.
Stim cu totii ca publicitatea prin expunere a murit. Publicitatea “above the line” este si foarte scumpa, asa ca marketingul pe retelele de socializare reprezinta tipul de publicitate care este cel mai echilibrat. Nu putem face insa previziuni pentru urmatorii 5 ani, daramite pentru 20 de ani! Tehnologia se schimba rapid si suntem cu totii parte a evolutiei Internetului. Utilizatorii devin “agentia de publicitate” pentru fiecare brand, iar brand-urile au acum optiunea de a-si crea propriile platforme media. Nu este insa nevoie de telepatie in publicitate; oamenii se exprima liber online, exprimandu-si experientele in legatura cu brand-ul. Ce va diferentia un brand de succes peste 20 sau 30 de ani este abilitatea de a-si aculta clientii si de a comunica cu acestia, indiferent de tehnologia sau de reteaua de socializare pe care-o foloseste.
De aceea noi recomandam clientiilor nostri ca site-ul sa fie “mai mult despre si pentru clientii si mai putin despre brand.